lauantaina, kesäkuuta 02, 2007

Epämääräisiä oireita

Kaikki hössääminen, reissaaminen, kiire ja stressi kostautuivat. Torstaina tuli selkäkipu (joku hermo jumissa luultavasti, vai onko se maha kun painaa?) ja eilen iski epämääräinen näköalan heikkeneminen ja särinä näköalan kulmassa, mikä yleensä edeltää pyörtymistä. Sitten tuli päänsärky. Kaveri poikansa kanssa oli just tulleet Suomesta vierailulle ja oltiin puistossa, kun ensimmäiset oireet iski. Oli pakko palata kotiin ja ilta menkin sit sohvalla maatessa. Jaksoin onneksi kuitenkin seurustella kaverin kanssa, eikähän me mihinkään olisi muutenkaan oltu lähdössä.

Yöllä en taaskaan saanut unta -univaikeudet on nyt jatkuneet epäsäännöllisesti useamman viikon - mutta noustessa oli olo kuitenkin ok. No ei mennyt kuin puoli tuntia, kun aloin taas nähdä tähtiä ja päänärky alkoi. Tarkoitus oli mennä Junibackenille, mutta ei mun menemisistä tullut todellakaan mitään. Soitetttiin päivystävään sairausneuvontaan, josta sairaanhoitaja oireet kuultuaan suositti lepoa, runsasta juomista ja nukkumista. Jos oireet jatkuu, maanantaina pitää mennä neuvolaan, tai jos pahenee, pitää soittaa uudelleen päivystykseen.

Olen nyt maannut sängyssä koko päivän. Päänsärky meni nukkumisella ohi, selkäkipu vaivaa edelleen. Parvekkeelle asti aurinkoon pääsin noin tunniksi. Ulkona on aivan sairaan makea sää, kyllä ottaa päähän sisällä oleminen. Harmittaa myös vietävästi että Junibacken jäi taas kokematta. Toisaalta, tämä kyllä säikäytti sen verran, että ehkä oman jaksamisensa alka ottaa nyt vakavasti ja töitäkin voisi varmaan vähän vähentää. En ole ehkä ihan tajunnut, kuinka raskasta tämä raskaana olo kropallle on. Alkaahan pian jo 33 viikko ja siis kahdeksas kuukausi. Voi olla siis, että huominen Grönä Lundn keikkakin jää väliin. Kun pääsisi edes ulos aurinkoon olisi se kuitenkin mukavaa..

4 kommenttia:

Minttu kirjoitti...

Voi pidä nyt itsestäsi huolta!! Mulla oli kyllä tosi pahoja migreenikohtauksia, kun odotin Karkkia (siltä tuokin vähän kuullostaa), mutta mitään migreenilääkkeitä ei tietenkään voinut syödä...

Tukholman tyttö kirjoitti...

Joo, ei saa oikein mitään särkylääkkeitä ottaa. Ja sit kun nukkuu päivällä niin yöllä ei saa unta (täällä kukutaan siis taas...) Toivotaan että huomenna oisi jo parempi. Mutta saa nähdä jääkö maanantaina treffit väliin.

äiti 1972 kirjoitti...

En tiedä onko sulla suinkaan sama juttu, mutta mun yöt oli jatkuvasti sitä samaa, oli viikonloppu tai arkiyö, heräsin 3-4 aikaan aamuyöllä ja valvoin sitten tuntitolkulla pahimmassa tapauksessa. Nyt kun olen lomalla, nukun joka yö heräämättä lainkaan. Päänsärkykohtauksia oli aika usein myöskin, ne seurasi levottomia öitä eli näillä kahdella seikalla oli mulla selvä yhteys. Mä olin todella uupunut, oli pakko päästä lomalle. Ja mä olen vasta viikolla 29 NYT.

Tukholman tyttö kirjoitti...

Mulla taas on enempi niin ettei saa unta. Saattaa mennä kolme-neljä tuntiakin, että vaan pyörii hereillä. Sit kun vihdoin nukahtaa, onnistuu aamuun asti nukkuminen kyllä oikein hyvin. Mut toi päänsärky todennäköisesti liittyy mullakin liian vähään unen määrään. Onneksi olet saanut lomaa ja saat nyt nukuttua! Mäkin yritän tehdä vähän lyhyempää päivää nyt tästä lomaan asti.