tiistaina, marraskuuta 02, 2010

Vidar 8 viikkoa

Vidar täyttää tänään 8 viikkoa. On aivan uskomatonta miten seurallinen tyyppi vauvasta on tullut viimeisen parin viikon aikana. Sen ajan kun ollaan hereillä, katsekontaktia haetaan ja isoja hymyjä ja jokellusta tulee urakalla. Aivan ihanaa, todella häkellyttävää ja hauskaa! En muista tällaista ollenkaan ekalta kertaa :) Kaiken sitä unohtaa näköjään...! Nyt myös ehkä ottaa rennommin ja nauttii kaikesta kun ei tarvitse stressata vauvan suhteen?

Mulla alkaa olla selkä ihan hajalla kaikesta nostelemisesta ja kun meillä ei ole kunnon hoitopöytää (se jäi Tukholmaan). Viime viikolla olin tosiaan selkäjumpassa, ja ylihuomenna olisi niska-pää hieronta. Mutta alkaa tuntua, että kohta pitää alkaa selkäjumppaamaan päivittäin. Muutenkin kaikki jäsenet on ihan jumissa. Veran kanssa jumppa oli kulman takana, nyt sinne pitää joko lähteä autolla (en tykkää), julkisilla (ensin kävelyä 10 min, kokonaisuudessaan kestää), kävellen (30 min) tai pyöräillen (pimeässä ei houkuta). Kahden lapsen äitinä ei vaan ole mahdollista laittaa yli 2 tuntia yhdessä jumpassa käymiseen. Kurjaa. Lenkkeily ei ole oikein mun juttu, mutta nyt lienee pakko turvautua siihen...

4 kommenttia:

Elli kirjoitti...

voi teillä on jo iso poika! mäkin odotan niin innolla sitä, että tuo yksi rupeaa ottamaan vähän enemmän kontaktia meihin muihinkin. muutama ääntely on jo tullut, mutta nekin niin harvakseltaan, että liekkö ollut vaan sattumaa :D

Elina kirjoitti...

Mä kun ajattelin, että hoitopöytä on ihan turha ja myin omani pois. Omasta mielestäni käytin sitä Milenan kanssa aika vähän. Tai sitten mielikuvat ovat vaan hatarat.

Hmmm...toivottavasti ei ollut huono päätös.

ratón kirjoitti...

Voi! 8 viikkoa jo! Meillä on nyt neljä kasassa. :)

Meillä hoitopöytä on ihan ehdoton tai mun selkäni sanoo työsopimuksen irti... Nenaa puetaan vieläkin hoitopöydällä silloin kun minä puen... (ja nena on reilut 2v...).

Tukholman tyttö kirjoitti...

Elli, pian teilläkin! Se on kyllä ihmeellistä tuo pienen kehitys...

Elina, se on varmaan aika yksilöllistä mitä vauvankamaa tarvitsee. Meillä hoitopöytä oli tosi ahkerassa käytössä jo Veran aikana, samoin sitteri. Kantoreppua ei sitten käytettykään juuri lainkaan. ehkä teillä ei ole oikeasti tarvetta hoitopöydälle :) Sehän riippuu a) selän kunnosta ja b) muista tasoista, jos ne on oikealla korkeudella nehän voi toimia yhtä hyvin.

Ratón, teilläkin jo 4 viikkoa! Niin se aika lentää... Mä olen samaa mieltä hoitopöydän suhteen. Harmittaa oikein että se meidän jäi Tukholmaan, kun se on niin isohko ettei kunnolla mahdu meidän autoon.